Спілкування з дитиною:
- Демонструйте кращі зразки своєї поведінки, випромінюйте добро і любов. Ваш внесок у розвиток дитини безцінний — ваше ставлення до світу знайде відображення у її інтересах, судженнях, цінностях.
- Якщо ви хочете поговорити з дитиною, присядьте чи нахиліться до рівня дитини, встановіть зоровий контакт; якщо потрібно – покладіть свої руки дитині на плечі, або на спину між лопатками та поставте дитині запитання.
- Частіше використовуйте “Я-повідомлення”,таким чином даючи дітям зрозуміти: їхні поведінку, реакції дорослі обмежують не взагалі, а лише зараз, і на те є певні причини. Наприклад: “Прошу зараз голосно не розмовляти, бо це заважає дітям гратися”.
- Якщо ви побачили, що дитина не зрозуміла вашої пропозиції – попросіть її повторити вашу фразу.
- При спілкуванні враховуйте вік і досвід цієї дитини, а не свій власний.
- Говоріть з дитиною спокійним тоном, змінюючи тембр голосу в залежності від обставин.
- Деяким дітям одну і ту ж фразу потрібно повторити декілька разів.
- Намагайтеся створювати і підтримувати позитивну атмосферу,дбайте про “збереження обличчя” кожного. Підтримки та захисту потребує насамперед той, кому в цей момент гірше. Тому інколи варто поспівчувати й винуватцеві конфлікту, підтримати його.
Спілкування з батьками:
Під час спілкування з батьками потрібно формувати
«Я – повідомлення»:
- – якщо я правильно вас зрозуміла, ви хочете, щоб…
- – я розумію вашу точку зору, проте…
- – мені було б легше спілкуватися з вашою дитиною, якщо б…
- – у вашої дитини чудово виходить робити… та треба попрацювати над…
Під час спілкування з батьками не потрібно боятися ставити запитання:
– я помітила, що дитина почала…
– я цікавлюся, як вихователь, який працює з вашою дитиною, а не як стороння особа…
– на жаль, без додаткової інформації я не зможу плідно працювати з вашою дитиною.
Спілкування з колегами:
- Під час спілкування з колегами з робочих питань не потрібно боятися ставити запитання, оскільки ваш досвід роботи менший за досвід вихователів, і те, що зрозуміло їм, може бути не зрозуміло вам.
-
Вислухавши старшого колегу, відстоюйте свою думку, якщо ви впевнені в своїй правоті.
-
Використовуючи досвід старших колег, не забувайте про власні отримані новітні знання.