Ефективні методи спілкування

Спілкування з дитиною:

  •  Демонструйте кращі зразки своєї поведінки, випромі­нюйте добро і любов. Ваш внесок у розвиток дитини безцінний — ваше ставлення до світу знайде відображення у її інтересах, судженнях, цінностях.
  • Якщо ви хочете поговорити з дитиною, присядьте чи нахиліться до рівня дитини, встановіть зоровий контакт; якщо потрібно – покладіть свої руки дитині на плечі, або на спину між лопатками та поставте дитині запитання.
  • Частіше використовуйте “Я-повідомлення”,таким чином даючи дітям зрозуміти: їхні поведінку, реакції дорослі обмежують не взагалі, а лише за­раз, і на те є певні причини. Наприклад: “Прошу зараз голосно не розмовляти, бо це заважає ді­тям гратися”.
  • Якщо ви побачили, що дитина не зрозуміла вашої пропозиції – попросіть її повторити вашу фразу.
  •  При спілкуванні враховуйте вік і досвід цієї дитини, а не свій власний.
  • Говоріть з дитиною спокійним тоном, змінюючи тембр голосу в залежності від обставин.
  • Деяким дітям одну і ту ж фразу потрібно повторити декілька разів.
  • Намагайтеся створювати і підтримувати по­зитивну атмосферу,дбайте про “збереження об­личчя” кожного. Підтримки та захисту потребує насамперед той, кому в цей момент гірше. Тому інколи варто поспівчувати й винуватцеві кон­флікту, підтримати його.

 Спілкування з батьками:

 Під час спілкування з батьками потрібно формувати

«Я – повідомлення»:

  • – якщо я правильно вас зрозуміла, ви хочете, щоб…
  • – я розумію вашу точку зору, проте…
  • – мені було б легше спілкуватися з вашою дитиною, якщо б…
  • – у вашої дитини чудово виходить робити… та треба попрацювати над…

Під час спілкування з батьками не потрібно боятися ставити запитання:

– я помітила, що дитина почала…

– я цікавлюся, як вихователь, який працює з вашою дитиною, а не як стороння особа…

– на жаль, без додаткової інформації я не зможу плідно працювати з вашою дитиною.

Спілкування з колегами:

  • Під час спілкування з колегами з робочих питань не потрібно боятися ставити запитання, оскільки ваш досвід роботи менший за досвід вихователів, і те, що зрозуміло їм, може бути не зрозуміло вам.
  • Вислухавши старшого колегу, відстоюйте свою думку, якщо ви впевнені в своїй правоті.

  •  Використовуючи досвід старших колег, не забувайте про власні отримані новітні знання.