Ігри для дітей 3-6 років у замкнутому просторі

У надзвичайній ситуації – діти переживають стрес, страх і невизначеність. Батькам потрібно продовжувати оточувати їх турботою та спробувати переключити їхню увагу.

           Гра для дітей виконує кілька корисних функцій:

  • відволікає від незвичних обставин;
  • вчить конструктивно переживати емоції;
  • розвиває комунікаційні навички, забезпечує спільну діяльність із батьками чи іншими дітьми.

 

Гра «Що спільного?»

Завдання: по черзі називати, що спільного у двох предметах.

Наприклад: «Що спільного у огірка і динозавра?» – «Вони можуть бути зеленими.»

                      «Що спільного у бджоли і літака?» – «Вони обоє можуть літати.» 

Гра «Четвертий зайвий»

 Завдання: із чотирьох названих предметів виділити зайвий.

Наприклад: «Джинси, футболка, шорти, помідор. Яке слово тут зайве?» (Помідор.)

 Гра «Складайка»

 Завдання: по черзі називати з чого складається будь-який предмет або явище.

Наприклад: «З чого складається стільчик?» – «З сидіння, спинки, чотирьох ніжок.»

 Гра «Хто ким був раніше?»

 Завдання: назвати ким або чим був названий предмет раніше.

Наприклад: «Чим раніше була калюжа?» – «Дощиком.», «Чим раніше було морозиво?» – «Молоком, цукром.»

 Гра «Що буде, якщо..?»

 Завдання: розвивати у дитини причинно-наслідкові зв’язки і уяву.

Наприклад: «Що буде, якщо не зачинити дверцята у холодильника?»

                      «Що буде, якщо не вимкнути кран із водою?»

                     «Що буде, якщо не буде птахів?»

                     «Що буде, якщо не буде цукерок?» тощо.

Гра «Порівнялка»

 Завдання: по черзі називати і порівнювати предмети навкруги.

Наприклад: «Що вище: будинок чи паркан?»

                      «Що ближче до нас: червона машина чи біла?»

                     «Де більше людей: в магазині чи в ліфті?»

                     «Що їде швидше: велосипед чи автомобіль?»

 Гра «Окомір»

 Завдання: по черзі виміряти відстань у кроках велетня і мурашки до наступного об’єкту.

Наприклад: «Мій окомір мені підказує, що до дерева залишилось 15 велетенських і два мурашиних кроки.»

 Гра «Відгадайка»

 Завдання: разом відгадувати, хто куди йде, що хоче, ким стане, коли виросте, де працює тощо.

Наприклад: «Дивись, он там дівчинка йде. Як думаєш, чим вона зранку снідала? А про що вона мріє? Чому? А чого вона боїться?» (Тут ми з уважністю слухаємо, бо дитина з великою ймовірністю говоритиме про себе.)

 Гра «Загадайка»

 Завдання: по черзі загадувати предмети навкруги і не тільки.

Наприклад: «Я загадала щось, що справа від мене, жовтого кольору і має прямокутну форму.», або «Що має чотири колеса і возить пасажирів?»

 Гра «Тварини»

 Завдання: вчити дітей називати чим вкрите тіло тварини чи птаха.

Наприклад: Гуска – пір’ям, заєць – хутром,  ящірка – шкірою і т. д.

 Гра «Спільна історія»

 Завдання: разом із дитиною речення за реченням скласти спільну казку.

Наприклад: Ви кажете: «Одного разу жив на світі краб на ім’я Кука. Який він був?»

  Дитина: «Великий і червоний.» Далі по черзі ви розповідаєте, де він жив, що любив, як знайомився з друзями тощо Вплітаємо сюди інтереси нашої дитини.

 Гра «Прислухайко»

 Завдання: мовчки, протягом 1-2 хвилин прислуховуватися до звуків навкруги.

Наприклад: стрілка годинника, чиєсь дихання, краплі дощу тощо.

   Виграє той, хто нарахує максимальну кількість звуків.

 Гра «Плескалка»

 Завдання: вчити називати п’ять предметів однієї групи.

Наприклад: по черзі називати  5 друзів, динозаврів, страв, овочів тощо. Щоразу плескати у долоні.

 Гра «Супер-сила»

 Завдання: по черзі запитувати один у одного про супер-силу.

Наприклад: «Яка у тебе супер-сила?» – «Я вмію готувати смачні млинці з медом і сметаною! А у тебе?» 

  Гра «Валіза»

  Перший гравець каже: «Я беру валізу і кладу в неї…огірок.» Другий гравець продовжує: «Я беру валізу і кладу в неї огірок, дерево…» і так далі. Кожен додає своє слово до ланцюжка. Виграє той, хто останнім назве правильно весь ланцюжок.

 Гра «Домальовки»

 Для гри вам знадобиться аркуш паперу і два олівці різного кольору.

  Один із гравців малює лінію своїм олівцем, а інший перетворює цю лінію на щось своє. Аркуш можна повертати в процесі гри. Можна домальовувати будь-яку лінію до смішної істоти, додаючи руки, ноги, очі. А можна спробувати розглянути, на що схожа ця лінія, і додати відсутні деталі. Може це дзьоб птаха чи хобот слона.

 Гра «П’ять відчуттів»

 Дайте дитині завдання:

  • покажи 5 предметів червоного (зеленого, рожевого кольору);
  • торкнися 4 різних речей і розкажи, які вони (м’які, холодні, шорсткі).
  • повтори 3 звуки, які ти щойно почув навколо;
  • опиши словами 2 запахи, які тебе оточують;
  • спробуй щось їстівне – що ти відчуваєш? (солодке, солоне, хрустке тощо).

 Гра «Ловіть ритм»

 Разом із дитиною співайте пісню та відбивайте її ритм долонькою по коліну. Спробуйте загадати пісню й відгадати її за ритмом.

 Гра «Креативне мислення»

 Учасники по-черзі заплющують очі. За командою ведучого потрібно розплющити очі й назвати перший предмет, що потрапив у поле зору. А далі – знайти щось незвичайне в цьому звичайному предметі або знайти новий спосіб його використання.

 Гра «Не може бути»

 Кожен гравець по-черзі називає щось неймовірне (річ, явище природи, незвичайну тварину, випадок), а інші оцінюють його ідею словами «буває» чи «не буває».

 Підтримуйте ініціативу дитини вигадувати те, чого «не буває».

 Гра «Пантомімо»

 По черзі кидайте один одному м’ячик, називаючи емоцію, відчуття або мрію. Хто впіймав – показує слово мімікою і жестами. Потім називає своє слово та передає м’яч далі.

 Гра «Можна – не можна»

 Дорослий ставить запитання, а дитина відповідає «можна» чи «не можна»:

  • Чи можна обійматися з батьками?
  • Можна.
  • Чи можна пити з-під крана воду?
  • Не можна.

 Гра «Фігуро, завмри»

  Ведучий розвертається спиною до гравців і говорить: «Один, два, три – фігуро, завмри!» Гравці намагаються не рухатися після слів «завмри». Хто перший не втримався – виходить з гри та чекає наступного круга.

 Гра «Сумний котик»

  Попросіть дитину уявити, що вона перетворилася на котика, якому потрібно допомогти. Котик не може говорити – тільки нявчить. Нехай дитина покаже, що потрібно котику (погладити, взяти на руки, нагодувати тощо).