Мамо,обійми!

Найпоширеніші помилки у вихованні дітей та як їх виправити | Затишок

 Важливо пам’ятати, що зараз діти і дорослі навряд чи зможуть грати в ігри, робити практики із закритими очима – поки що ми можемо намагатися контролювати всі процеси. Якщо дитина в стресі, торкаємось тільки частин тіла, закритих одягом. Наші доторки – не поверхневі, не лоскочуть, а трохи проминають. Дитина може якусь гру просити повторювати багато разів – ця гра для неї най терапевтична.

 Обійманці – обійми мене сильніше, ніж я тебе.

Килимок – постукати себе, все тіло, ніби килимок, коли його вибивають.

Орангутанг – стукати із криком: «Я-я-я-я!» себе по грудній клітині, мов мавпа.Ліпка – розминати тіло, як тісто чи пластилін.

Будиночок – ти – Будиночок, в тебе є підлога – ніжки, стіни – проходимо по всьому тілу доторками, дах – голівка. Ти в будиночку. (Можна покласти руку на серце.)

Малювалки – малювати на животику, спині букви чи прості форми, а дитина має вгадати що це.

Якого кольору поцілунок – наприклад, я тебе зараз цілую жовтим поцілунком, малиновим, райдужним тощо.

Люлечка – обійняти дитину ззаду за спинку, можна погойдатися.

Повторялки – «Діду, діду, де ти там, не морозь нам (щічки, носик, животик тощо). Дорослий каже слова, торкається до якоїсь своєї частини тіла. Дитина називає її і також торкається. Потрібно пройтись по всьому тілу.

Торкатися один одного різними доторками – як зайчик, як змія, як лисичка хвостиком.

Колобок – спочатку «засипати» борошна –пройтись маленькими рухами по всьому тілу, потім «налити» води – рухи, що гладять. Місимо тісто, а потім робимо колобок – дитина сидить, обійнявши себе руками. А ми її обіймаємо за спинку. Розкриваємо руки- колобок «спікся».

Поцілунки – квадратний, трикутний, овальний – цілувати лобик чи щічку багатьма поцілунками так, щоб їх послідовність утворила форму.

Призначити дитину головною по обіймах.

Сніговик – «ліпимо із тіла дитини сніговика. Просимо напружити всі м’язи, наче він змерз. А потім «гріємо сонечком» -« А зараз вийшло сонечко і сніговик тане.» І дитина розслаблюється.

Очищення – сонечко чи вода проходить (із нашими торканнями) по тілу зверху до- низу – і змиває, освітлює все, що напружує, лякає, заважає.

 Квітка чи дерево – запитати у дитини, ким вона хоче бути, якою квіткою чи деревом.

Торкнутися стоп – «В тебе дуже міцне коріння, воно із землі бере все, що потрібно для життя і міцно тримає тебе.»

Торкнутися боків – «У тебе такий стрункий, сильний, міцний, гнучкий стовбур. Він може зігнутися, схилитися, але він ніколи не зламається. Він витримає всі вітри та урагани.»

Торкнутися голівки – «А це – твоя крона. Вона красива, ніжна, сильна, соковита. Ти – дерево Життя.»

Робимо масаж: Рейки, рейки, шпали, шпали…

                            Їхав поїзд із Полтави.

Ось віконце відчинилось –

Горошинки покотились.

Йшли курчата, ціпу – ціпу,

Дзьобали собі на втіху.

А за ними гусенята

Теж пощипують завзято.

Далі йшла сім’я слонів,

Тупали, аж гай шумів.

От директор – молодець

Стіл поставив і стілець

Та друкує на машинці

Лист малесенькій дитинці:

«Люба доню! Рідна пташко!

Висилаю жовту чашку,

В неї сонячні бочки

І на денці – цяточки.»

 

Або, Від хвоста і аж до вушок

В їжачка повно колючок.

Не кружечків, не клітинок,

Не м’якесеньких шерстинок.

В нього повно голочок

Від вушок аж до п’яточок.

М’яч – антистрес

Зробіть власний м’яч для зняття стресу, наповнивши тканину, пластиковий пакет чи повітряну кульку сухою гречкою, рисом або іншою крупою. Коли дитина відчуває стрес, вона може стискати м’яч, аби зняти м’язову напругу.