У жовтні 2023 року обстежено : 158 дітей садового дошкільного віку з метою визначення показників компетентності дошкільників та засвоєння програмових вимог попередньої групи.
Діагностика зроблена на основі:
1. Виконання вимог нормативних документів;
2. Перегляд організованих форм діяльності дітей;
3. Спостережень в різних режимні моменти;
5. Робота з батьками;
6. Консультації з вихователями.
Загальні показники:
гр. № 4 старша (вихователі Дятлова Л.В., Гуленко І.П.) – 23 дитини :
початковий рівень – 0%;
середній рівень – 14%;
достатній рівень – 43%;
високий рівень – 43 %.
гр. № 6 старша-інклюзивна (вихователь Шулежко С.Д.) – 18 дітей :
початковий рівень – 4%;
середній рівень – 46%;
достатній рівень – 45%;
високий рівень – 5%.
гр. № 11 старша (вихователь Надточій Н.М.) – 22 дитини :
початковий рівень – 0%;
середній рівень – 14%;
достатній рівень – 48%;
високий рівень –38%.
гр. № 7 середня (вихователі Войцех Г.М.; Гуленко І.П.) – 24 дітей
початковий рівень – 3%;
середній рівень – 50%;
достатній рівень – 35%;
високий рівень – 12%.
гр. № 8 середня-інклюзивна(вихователі Демченко О.П., Назаренко А.М.)
22 дитини :
початковий рівень – 2%;
середній рівень – 43%;
достатній рівень – 30%;
високий рівень – 25%.
гр. № 5 ІІ молодша (вихователь Капуста Л.А.) – 25 дітей :
початковий рівень – 8%;
середній рівень – 50%;
достатній рівень – 33%;
високий рівень – 9%.
гр. № 9 ІІ молодша (вихователь Мошенська О.Г.) – 24 дитини :
початковий рівень – 5%;
середній рівень – 48%;
достатній рівень – 28%;
високий рівень – 19%.
В загальному засвоєння програмових вимог дітьми попередньої групи на початок 2023-2024 навчального року з високим рівнем мають 21% дітей садового дошкільного віку, достатній рівень – 36% дітей, середній рівень – 40% дітей, початковий рівень – дитини 3% дітей. В основному низький рівень належить дітям, які з якоїсь причини не систематично відвідують дитячий садок.
Моніторинг рівня розвитку мовлення показав, що
в групах старшого дошкільноговіку:
початковий рівень – 2%;
середній рівень – 24%;
достатній рівень – 46%;
високий рівень – 28 %.
в групах середнього дошкільноговіку:
початковий рівень – 3%;
середній рівень – 53%;
достатній рівень – 25%;
високий рівень – 19%.
в групах молодшого дошкільноговіку:
початковий рівень – 7%;
середній рівень – 55%;
достатній рівень – 27%;
високий рівень – 11 %.
Моніторинг рівня засвоєння соціально-громадянської компетентності компетентності засвідчує наступне:
в групах старшого дошкільноговіку
початковий рівень – 2%;
середній рівень – 25%;
достатній рівень – 45%;
високий рівень – 28%.
в групах середнього дошкільноговіку
початковий рівень –2%;
середній рівень – 39%;
достатній рівень – 33%;
високий рівень – 26 %.
в групах молодшого дошкільноговіку
початковий рівень – 7%;
середній рівень – 49 %;
достатній рівень – 31%;
високий рівень – 13%.
Моніторинг рівня у сенсорно-пізнавальній компетентності дітей показав, що
в групах старшого дошкільноговіку
початковий рівень –0%;
середній рівень – 33%;
достатній рівень – 37%;
високий рівень – 30 %.
в групах середнього дошкільноговіку
початковий рівень – 0%;
середній рівень – 54%;
достатній рівень –28%;
високий рівень –18%.
в групах молодшого дошкільноговіку
початковий рівень –9%;
середній рівень – 45%;
достатній рівень –34 %;
високий рівень – 12%.
Рекомендації:
- Пріоритетним напрямком освітнього процесу в ДНЗ вважати логіко-математичний, сенсорно-пізнавальний та соціально-громадянський.
- Створити предметно-розвивальне середовище у групових приміщеннях груп, щоб стимулювало розгортанню логіко-математичної та соціально-громадянської компетентностей дітей відповідно до віку у різних формах діяльності вихователя з дітьми дошкільного віку.
- Впроваджувати дієві форми партнерської взаємодії з родинами щодо створення розвивального-ігрового середовища;
- Взяти під контроль індивідуальну роботу з дітьми, які недостатньо засвоїли програмовий матеріал, використовуючи методи та прийоми, спрямовані на підвищення пізнавальної активності дошкільників;
- Застосовувати дистанційні форми роботи для забезпечення безперервної дошкільної освіти дітей, які часто за станом здоров`я не відвідують ДНЗ;
- Ефективно використовувати потенціал різних моделей організації освітнього процесу із застосуванням сучасних інноваційних технологій, що відповідають особливостям розвитку кожної дитини.