Комплексна програма

  1. “Дитина” Освітня програма для дітей від 2 до 7 років. Оновлена 2020 р.

Автори: Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, В. М. Вертугіна та ін.

Видавництво: Принт-медіа, Київський університет ім. Б. Грінченка

Мова: Українська

Рік видання: 2020

Кількість сторінок: 440 стр.

Формат: 210×150 мм

Обкладинка: М’яка

 

Методичні рекомендації до Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років “Дитина” Оновлено 2021 р.

Автори: Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, В. М. Вертугіна та ін.

Видавництво: Принт-медіа, Київський університет ім. Б. Грінченка

Мова: Українська

Рік видання: 2020

Кількість сторінок: 568 стр.

Формат: 210×150 мм

Обкладинка: М’яка

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА для дітей від 2 до 7 років «Дитина» розроблена відповідно до Базового компонента дошкільної освіти і є комплексною варіативною програмою, в якій відображено вимоги до змісту дошкільної освіти. Зміст освітньої роботи з дітьми структуровано за принципом інваріантності та варіативності, що дає змогу відійти від традиційної системи занять, уможливлює інтеграцію різних видів діяльності та тісно пов’язано з реалія ми життя, потребами та інтересами сучасних дітей. Завдання програми — представити зміст роботи з дітьми різних вікових груп, що відповідає їхнім віковим особливостям та узгоджений з концепцією і програмою НУШ. Основний акцент зроблено на етично-естетичній складовій освітнього процесу, яка сприяє формуванню основ цiннiсних орієнтацій особистості та її духовному розвитку. Реалізація програмних вимог забезпечить належні умови для зростання здорової, щасливої, самодостатньої, творчої особистості.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ До освітньої програми для дiтей вiд 2 до 7 років «Дитина» є складовою нового методичного комплекту для закладів дошкільної освіти та батьків дошкільнят. У виданнi розкрито концептуальний підхід до побудови освітньої роботи із сучасними дітьми дошкільного віку, представлено методи і прийоми реалізації завдань кожної освітньої лінії, надано зразки варіативних форм організації взаємодії дітей з іншими учасниками освітнього процесу, представлено нові форми роботи з батьками. Використовуючи методичні рекомендації, педагоги та батьки дошкільнят зможуть успішно формувати особистість дитини, забезпечивши ïй комфортне, iнтелектуально та емоційно насичене життя у період дошкільного дитинства. Методичні рекомендації зорієнтовано на втілення основних положень Базового компонента дошкільної освіти України та завдань Освітньої програми «Дитина».

2. Базовий компонент дошкільної освіти

Базовий компонент дошкільної освіти, що є Державним стандартом дошкільної освіти в Україні, затверджено 12 січня 2021 року. Відповідний наказ розміщено на сайті Міністерства освіти і науки України. Нова редакція документа дозволить продовжити реформу дошкільної освіти з урахуванням наступності між закладом дошкільної освіти та загальної середньої освіти. Вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей дошкільнят визначено за такими освітніми напрямами:

  • особистість дитини;
  • дитина в сенсорно-пізнавальному просторі;
  • дитина в природному довкіллі;
  • гра дитини;
  • дитина в соціумі;
  • мовлення дитини;
  • дитина у світі мистецтва.

Виконання вимог Стандарту забезпечується з урахуванням задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей у найбільш оптимальній для кожної дитини формі. Державний стандарт дошкільної освіти це взаємозв’язок між цінностями дошкільної освіти,  напрямами освіти (змістом), процесом формування досвіду дитини в різних видах діяльності, що забезпечують освітній результат – компетентність дитини старшого дошкільного віку, а також умови, за яких ці компетентності можуть бути досягнуті. Оновлений документ заснований на компетентнісному підході, як і Державний стандарт початкової освіти. Ключові компетентності Базового компонента дошкільної освіти продовжуються в Держстандарті початкової освіти за окремими освітніми галузями. Наприклад, освітні напрями «Дитина в природному довкіллі» та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» продовжуються математичною та природничою освітніми галузями, а «Дитина у світі мистецтва» – мистецькою та технологічною. Базовий компонент дошкільної освіти – це ще один крок для забезпечення рівного доступу до якісного дошкілля в Україні.

3. ПРОГРАМА освіти дітей раннього та дошкільного віку «ОСВІТА І ПІКЛУВАННЯ / EDUCATION & CARE» Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України №1121 від 23.10.2021 р.)

Рецензенти:

Зайцева Л.І. – професор кафедри дошкільної освіти Бердянського державного педагогічного університету, доктор педагогічних наук, професор;

Шулигіна Р.А. – доцент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, кандидат педагогічних наук, доцент;

Дралюк Я.М. – директор закладу дошкільної освіти №100 «Казка», м. Київ.

Програма освіти дітей раннього та дошкільного віку «Освіта і піклування / Education & Care»

/ В.А. Воронов, К.В. Ковальчук, Н.В. Піканова, О.Д. Рейпольська, С.О. Сисоєва, К.Ю. Станкевич. – Київ: ФОП В.Б. Ференець, 2021. – 130 с.

ПРОГРАМА ОСВІТИ ДІТЕЙ РАННЬОГО ТА ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ «ОСВІТА І ПІКЛУВАННЯ / Education & Care» розроблена відповідно до нової редакції Базового компонента дошкільної освіти (2021 р.). У програмі відображено вимоги до оновленого змісту освіти дитини від двох до шести (семи) років життя, уніфіковано вимоги до навченості, вихованості та розвиненості дітей кожної вікової групи. Програма є частиною освітньої системи «Освіта і піклування / Education & Care» і містить інваріантну та варіативну складові. Інваріантна складова представлена переліком завдань для освітньої діяльності дітей, виконання яких максимально ефективно здійснюється через використання комплексного методичного забезпечення, зокрема – «Орієнтовного щоденного планування» та «Моніторингу рівня освітнього розвитку дитини». Варіативна складова програми сприяє поглибленню основних компетентностей з урахуванням природних здібностей дітей та об’єктивно наявної матеріально-технічної бази, психолого-педагогічних ресурсів усіх суб’єктів освітнього процесу.