Звіт
про проведення «Тижня безпеки дитини в умовах воєнного стану» в дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) комбінованого типу № 39 «Щасливе дитинство» Черкаської міської ради
з 18.12.2023 року по 22.12.2023 року в групах №5, 9, 11 (сад) відповідно до програми «Містер лідер»; з 20.12.2023 року по 27.12.2023 року в групах №1, 2 (ясла); №6, 7, 8 (сад).
На виконання наказу завідувача дошкільним навчальним закладом «Щасливе дитинство» від 14.12.2023 року №255 Про підготовку та проведення «Тижня безпеки дитини в ДНЗ № 39 «Щасливе дитинство» з 18.12.2023 року по 22.12.2023 року в групах №5, 9, 11 (сад) відповідно до програми «Містер лідер»; з 20.12.2023 року по 27.12.2023 року в групах №1,2 (ясла); №6, 7, 8 (сад) у ДНЗ №39 «Щасливе дитинство» проведено Тиждень безпеки дитини.
Метою проведення «Тижня безпеки дитини» було поліпшення цілеспрямованої просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу щодо профілактики травматизму невиробничого характеру, виховання поважного ставлення до безпеки людини, усвідомлення, необхідності вироблення навичок із дотримання правил поведінки в надзвичайних ситуаціях, що виникають при порушенні життєвого процесу в побуті, під час трудової діяльності чи в соціальному середовищі, удосконалення навичок працівників дошкільного закладу №39 «Щасливе дитинство» щодо організації із забезпечення збереження життя та здоров’я дітей в умовах надзвичайних ситуацій, відпрацювання стереотипів поведінки дошкільників в умовах правового режиму воєнного стану та адаптивного карантину, підвищення рівня інформаційно-роз’яснювальної роботи з питань забезпечення безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу дошкільного закладу № 39 «Щасливе дитинство», пропаганда здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків.
Основними завданнями Тижня безпеки дитини були:
– Підвищити ефективність освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя в умовах воєнного стану.
– Поглибити теоретичні знання та практичні навички вихователів щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я і життя.
– Формувати у дітей безпечний стиль поведінки в екстремальних ситуаціях в умовах воєнного стану та адаптивного карантину. Навчити їх користуватися телефонами служб безпеки (101, 102, 103, 104), вивчити домашню адресу.
– Формувати навички елементарної першої домедичної допомоги, вміння надавати собі та ближньому першу допомогу (за БКДО).
– Продовжувати знайомити дітей з правилами поведінки під час повітряної тривоги, правилами пожежної та мінної безпеки, дорожнього руху, поведінки на вулиці, в укритті, вдома.
– Продовжити знайомити дітей з протиепідемічними правилами в умовах адаптивного карантину.
– Формувати у дошкільників основи здорового способу життя. Пропагувати здоровий спосіб життя серед батьків.
– Інтегрувати родинне і суспільне виховання з проблем безпеки життєдіяльності дитини.
До участі в «Тижні безпеки дитини» було залучено: педагогічний колектив, обслуговуючий персонал, дітей всіх вікових груп.
При підготовці до «Тижня безпеки дитини в умовах воєнного стану» проведено ряд заходів:
- Перевірено облаштування найпростішого укриття у ДНЗ відповідно до вимог ДСНС та військово-цивільної адміністрації щодо облаштування «найпростішого укриття»;
- Підготовлено і проведено з педагогічними (та іншими працівниками) ДНЗ цільовий інструктаж для працівників на випадок надзвичайної ситуації в умовах воєнного стану в Україні;
- Переглянуто посадові інструкції педагогічних працівників з урахуванням вимог правового режиму воєнного стану в Україні;
- Розроблений ПЛАН реагування на надзвичайні ситуації;
- Поповнено ватно-марлеві пов’язки як засіб індивідуального захисту дітей і працівників ДНЗ;
- Розроблені методичні рекомендації для використання у роботі з дітьми щодо організації діяльності дітей під час перебування в укритті.
- Поновлено аптечку швидкої допомоги в укриттях ДНЗ, в медичному кабінеті та в усіх вікових групах;
- Проведено консультації-інструктажі для батьків вихованців:
– ЩО МАЄ БУТИ У РЮКЗАЧКУ БЕЗПЕКИ ДЛЯ ДИТИНИ (для групи, для ДНЗ);
– ЯК ДІЯТИ ЗА СИГНАЛУ «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»;
– ЯК ВПОРАТИСЯ З ПАНІКОЮ ТА ТРИВОГОЮ в умовах воєнного стану; – ЯК РОЗПОВІДАТИ ДІТЯМ ПРО ВІЙНУ;
– АЛГОРИТМ ДІЙ ДЛЯ ПРАЦІВНИКІВ ЗДО ЗА СИГНАЛУ «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»;
– ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В УМОВАХ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ ВОЄННОГО ХАРАКТЕРУ;
– РОЗЛУКА З ТАТОМ: ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ
9. Оновлено куточок «Безпека дитини» у кожній віковій групі;
10. Обладнано виставку дитячих малюнків у середніх і старших групах на тему «Моя безпека»;
11. Перевірено наявність і стан медичного обладнання,
12. Перевірено стан пожежних щитів та пожежного інвентарю
13. Поновлено папки з практичними матеріалами: «Охорона праці та безпека життєдіяльності в ДНЗ»,
14. Перевірено наявність журналів проведення інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності;
15. Підготовлено матеріали та оформлено стенди для батьків за розділами: «Дитина серед людей», «Дитина і вулиця», «Пожежна безпека», «Здоров’я дитини», «Дитина і природа», «Небезпечні предмети в руках дитини», «Особиста безпека».
16. Надано консультативну допомогу молодим спеціалістам вихователем – методистом, практичним психологом, сестрою медичною старшою;
17. Складено план проведення Тижня безпеки та ознайомлено з ним педагогів ДНЗ;
18. В методичному кабінеті було організовано тематичну виставку на допомогу вихователям: методичної літератури, розробки планування щоденної роботи з дітьми, конспекти занять та різних заходів, демонстраційний матеріал, художньо-літературний матеріал, наочні посібники;
19. Розроблено щоденне планування освітньо-виховної роботи з дітьми, яке передбачало проведення тематичних днів:
– «Хлюп-хлюп, водичко – будуть чисті ручки й личка. Правила безпечної поведінки під час відпочинку на сонці, у лісі, біля водойми»;
– «Дитина та вулиця»;
– «Вогонь – друг або ворог»;
– «Дитина та побут»;
– «Дитина та інші люди».
Під час «Тижня безпеки дитини» в усіх вікових групах проведені різні форми роботи з дітьми, а саме:
- тематичні заняття в усіх вікових групах відповідно до Плану проведення Тижня безпеки дитини в умовах воєнного стану;
- тематичні розваги у різних вікових групах за участю музкерівника відповідно до Плану Тижня безпеки дитини;
- Перегляд відео-роликів про безпеку під час війни;
- Тематичні бесіди та моделювання ситуацій правильної поведінки дітей у різних надзвичайних ситуаціях;
- Читання тематичних творів дитячої художньої літератури та їх обговорення;
- Аналіз небезпечних ситуацій та виведення дітьми правил безпечної поведінки в умовах воєнного стану;
- Поведено сюжетно-рольові ігри: «Аптека», «Пожежники», «Лікарня», «На будівництві», «Сім’я», «Вуличний рух», «Регулювальник» та ін.
- В рамках «Тижня безпеки дитини» в усіх вікових групах проведено заняття на тему «Твоя безпека – твоя уважність», бесіди з правил поведінки дітей під час перебування на вулиці взимку.
- Педагоги нагадали дітям правила при користуванні предметами побутової хімії та піротехнічними засобами, газовими приладами, сірниками, при виникненні пожежі, правил безпечного поводження на водоймах, при експлуатації побутових електроприладів, громадському транспорті, на залізничному транспорті.
- Особлива увага була звернута на правила поведінки у разі виявлення підозрілих вибухонебезпечних предметів.
- Вихователі підготувати онлайн-консультації для батьків з методичними рекомендаціями щодо порядку дій під час виникнення надзвичайних ситуацій та «Правила техніки безпеки під час проведення новорічних свят.
План основних заходів до «Тижня безпеки дитини» виконаний у повному обсязі та результативно. Діти усіх вікових груп отримали та закріпили достатньо знань, умінь і практичних навичок з безпеки життєдіяльності та на випадок екстремальної ситуації.
Однак, в ході аналізу роботи з безпеки було відмічено й окремі недоліки, серед яких: Є необхідність систематично підвищувати рівень знань педагогічних та інших працівників ДНЗ щодо змісту нових законодавчих та нормативно-правових актів з безпеки життєдіяльності в умовах правового режиму воєнного стану.
На нараді при завідувачу ДНЗ були підведені підсумки проведення Тижні знань з основ безпеки життєдіяльності та намічено подальшу роботу за його результатами.